Tovornjake na vlake!

Stranka modernega centra je z današnjo novinarsko konferenco napovedala aktivnosti v kampanji pred referendumom o zakonu o drugem tiru in poudarila stališča, na katerih temeljijo. Mag. Lilijana Kozlovič in Igor Zorčič sta izpostavila zlasti tveganje, ki ga prinaša morebitni padec zakona o drugem tiru in pojasnila, zakaj je projekt, ki je bil v veliki meri dorečen že pred letom 2005, tako pomemben za Primorsko in Slovenijo.

Kot je dejala uradna govorka in članica izvršnega odbora SMC mag. Lilijana Kozlovič, je drugi tir »nuja, če želimo sprostiti preobremenjenost naših avtocest in omogočiti, da se razvoj našega gospodarstva ne zatika v ozkem grlu.« Tudi zato je ta za SMC že od prvega dne te vlade na vrhu seznama prednostnih nalog.

Po njenem mnenju so si za izgradnjo drugega tira prizadevale že vse dosedanje vlade. Med »njimi in to pa je ena poglavitna razlika: da je aktualni vladi uspelo po desetletju izbiranja trase in iskanja najustreznejše rešitev, premakniti projekt do točke, ko ni več povratka«.

V nadaljevanju je Kozlovičeva odgovorila na nekatere najpogostejše očitke nasprotnikov zakona o drugem tiru. Poudarila je, da SMC tega projekta ne želi graditi zase, »pač pa za ljudi, ki si želijo, da se Slovenija razvija hitreje in ostane v toku najnaprednejših držav«. Ovrgla je primerjavo gradnje drugega tira z gradnjo TEŠ 6 in izpostavila nerazumno nasprotovanje podpornikov referenduma načrtu za izgradnjo, ki so ga odobrile evropske ustanove. Po tem načrtu bo izvajalec gradnje izbran na mednarodnem razpisu, ki predvideva nadzor gradnje s strani komisije, v kateri bodo sodelovali tako slovenski kot tuji predstavniki strokovne javnosti. »Drugega tira res ni mogoče primerjati s TEŠ 6, kjer se »je gradilo malodane na pamet, izbiralo izvajalce brez vsakršnega razpisa in izvajalo aktivnosti brez slehernega nadzora. Posledice bo plačevala Slovenija še dolgo, koristi tega projekta pa so še danes nepojasnjene«.

Predsednik parlamentarnega odbora za infrastrukturo, okolje in prostor Igor Zorčič je uporabil nogometni žargon in dejal, da »nas drugi tir vrača v prvo ligo razvojno naravnanih evropskih držav. Kvalifikacije zanjo so bile, če vprašate tiste, ki drugi tir najbolj potrebujejo, nerazumno predolge, morebitnih ponovitev ne potrebuje nihče, razen očitno tisti, ki bi radi videli Slovenijo na stranskem tiru evropskega razvoja.«

Opozoril je na posledice morebitne zavrnitve zakona o drugem tiru na referendumu in pojasnil, da bo »že pridobljenih 44 milijonov evrov, ki jih je Slovenija dobila na tretjem razpisu Instrumenta za povezovanje Evrope, morala takoj vrniti.« Tudi ostale posledice so po njegovem prepričanju jasne: dodatnih 10 let zamude pri gradnji drugega tira, v katerih »nas bodo druge države, pri tem mislim zlasti na Hrvaško in Avstrijo z njihovimi transportnimi povezavami, prehitele po levi in desni in veliko vprašanje je, če se bo lahko Slovenija še kdaj odločno vpela v ključne transportne poti v tem delu Evrope.«

Po besedah Zorčiča bomo z zavrnitvijo takojšnje izgradnje drugega tira, »posredno izgubili vsi. Dobro je, da to vemo. In dobro bi bilo, da bi večni nasprotniki vsega in vsakogar, zdaj dvignili roke in se priglasili k prevzemanju odgovornosti za tak morebitni fiasko države v mednarodni skupnosti ter pogledali v oči tistim, ki jih prepričujejo z zavajanji in lažmi.«

SMC se bo v kampanji osredotočala na neposreden stik z volivci, pri čemer bodo intenzivno sodelovali zlasti lokalni odbori, oglaševanje pa bo po besedah vodje strankine referendumske kampanje, Iztoka Štefaniča, osredotočeno na »komuniciranje ene od poglavitnih prednosti drugega tira za splošno javnost, to je razbremenitev najbolj obremenjenih avtocestnih odsekov. Menimo, da ljudi upravičeno najbolj zanima, kako se bo njihovo življenje zaradi drugega tira spremenilo na bolje«.

Geslo strankine kampanje bo »Tovornjake na vlake«, ki se je tudi po preverjanjih znotraj strankinih lokalnih odborov izkazalo za hitro zapomnljivo, pozitivno in navezujoče se na učinek, ki je relevanten za vso slovensko javnost.

Strankin cilj v kampanji je nagovarjati volivce z argumenti in ne mnenji ali tezami, saj je velik delež javnosti o tem, kaj dejansko pomeni projekt izgradnje drugega tira in zakaj ga bo Slovenija gradila po načrtu, za katerim stoji vlada, kljub intenzivni razpravi v zadnjem letu, še vedno premalo seznanjen. Štefanič še napoveduje »odločno, a strpno in stroškovno racionalno kampanjo«.