Tretja razvojna os mora ostati prioriteta vlade

Gradnja 3. razvojne osi je bila ena od prioritet prejšnje vlade. Tako mora ostati tudi v tej, ne glede na to, kdo vodi pristojno ministrstvo. Vlada pod vodstvom dr. Mira Cerarja je po skoraj 15 letih škodljivega zavlačevanja sprejela Državni prostorski načrt, s katerim je traso 3. razvojne osi končno umestila v prostor, začeli pa so se tudi že prvi odkupi zemljišč na odseku od Velenja do Slovenj Gradca.

Terminski načrt, ki smo ga podpisali s predstavniki koroških občin, je realen, sicer ga nekdanji minister za infrastrukturo, dr. Peter Gašperšič, nikoli ne bi zagovarjal ne pred ljudmi, ne pred ustanovami, ki so vpete v priprave na gradnjo te cestne povezave. Načrt je upošteval vse znane okoliščine, upošteval je tudi vse izkušnje, ki smo jih s podobnimi projekti imeli drugod po Sloveniji.

Res pa je, da ta načrt ni mogel predvideti ustavne presoje dela prostorskega načrta za izgradnjo 3. razvojne osi, ki sta jo sprovocirala župan Občine Polzela Jože Kužnik in (sedaj že nekdanji) župan Občine Braslovče Branimir Strojanšek. Ta poteza, ki je bila politično motivirana, je bila povsem nerazumna in je poglavitni vir vseh zamud, sedanjih in prihodnjih. Pri tem je potrebno izpostaviti, da je Branimir Strojanšek član stranke SD, ki sedaj najbolj glasno očita zamude pri projektu. Prav on je, skupaj s Civilno iniciativo Braslovče, največji krivec za nastali postopkovni zaplet, ki nima predvidljivega konca. Pri nasprotovanju gradnje pa ga je podpiral tudi nekdanji kmetijski minister, danes predsednik DZ in stranke SD, Dejan Židan.

Zato so nekateri očitki poslanca SD Janija Prednika paradoksalni. Na odgovornost naj najprej pokliče svoje strankarske kolege, z njimi sede za mizo in se o tem, kar je povzročila ustavna presoja, pogovori razumno in brez neodgovornega vznemirjanja koroške javnosti.

Lokalna odbora SMC Spodnje Savinjske doline in SMC Šaleške doline sta bila edina politična subjekta v regiji, ki sta si resnično in brez fig v žepu prizadevala za čimprejšnji začetek gradnje 3. razvojne osi. LO Spodnje Savinjske doline je predlagal celo oblikovanje skupine, v kateri bi bili predstavniki ministrstva za infrastrukturo, DARS-a in občine. Le ta bi se po sistemu “od vrat do vrat” pogovorila s krajankami in krajani, ki bi jih gradnja osi kakorkoli prizadela in pojasnjevala vse vidike izgradnje te prometne povezave. Odziva takratnega vodstva občine Braslovče na to pobudo niso nikoli dobili.

29. 3. 2018 sta oba naša lokalna odbora v Velenju organizirala omizje na temo 3. razvojne osi, na katerem so sodelovali takratni premier dr. Miro Cerar, takratni minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič, evropska komisarka za promet Violeta Bulc, predstavniki DARS-a, predsednik Gospodarske zbornice Slovenije Boštjan Gorjup, predsednik Obrtne zbornice Slovenije Branko Meh, predsednik Savinjsko šaleške gospodarske zbornice (SŠGZ) dr. Blaž Nardin in minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. Kljub temu, da je bilo srečanje javno in so bili nanj povabljena tudi vodstva lokalnih skupnosti, ki jih zadeva gradnja 3. razvojne osi, se župani občin Spodnje Savinjske doline dogodka niso udeležili.

Prelaganje krivde za spremembo rokov za izgradnjo 3. razvojne osi na prejšnje vodstvo infrastrukturnega ministrstva, ne vzdrži resne presoje. Najlažje je sicer sprejeti poenostavljeno razlago o tem, da so za trenutne razmere krivi drugi, a dejstvo, ki nas upravičeno skrbi je, da je prehitro sklepanje o lastnih finančnih zmožnostih za izgradnjo drugega tira, mantri, ki jo že dva meseca vztrajno ponavlja aktualna ministrica za infrastrukturo, za seboj potegnilo tudi neljube posledice. Nanje smo opozarjali ves prejšnji mandat in kakor se zdi nekaterim nesprejemljiva razlaga o tem, da se dveh največjih infrastrukturnih projektov v državi (2. tira in 3. razvojne osi) ne da financirati hkrati iz istega vira – državnega proračuna, je potrebno priznati, da dajeta dva minusa plus samo v matematiki, v proračunu, čigar uravnoteženost ščiti tudi fiskalno pravilo, pa žal ne.

Razlaga, ki jo poslušamo od včeraj, češ, da je bil načrt za izgradnjo 3. razvojne osi maček v žaklju, je torej preprosto neresna. Načrt je bil narejen enako odgovorno kot vsi drugi v zadnjih letih in če smo lahko avtocestni odsek od Ptuja proti Gruškovju, za katerega so nam v prejšnjem mandatu tudi očitali prenapet časovni načrt, zgradili še pred rokom, bi lahko podobno videli tudi na Koroškem. Ampak tam ni bilo takih težav s političnimi igricami in so vsi vpleteni razumeli, kaj je njihova edina skupna naloga.