Poslanec Zorčič: Vsa vozila v prometu morajo biti tehnično ustrezna, tudi »25ke«

Poslanska skupina SMC je danes zavrnila Predlog novele Zakona o pravilih cestnega prometa, ki ga je v državnozborsko obravnavo vložila Poslanska skupina NSi. Ta ponuja rešitve vezane na področje uporabe koles z motorji, katerih konstrukcijsko omejena hitrost naj ne bi presegala 25 km/h. Zakon predlaga rešitve, ki se nanašajo na določitev najnižje starostne meje za voznike koles s pomožnim motorjem, obvezno uporabo zaščitne čelade, uvedbo sklenitve obveznega osnovnega zavarovanja kot to že velja za kategorijo koles z motorjem in obvezno uporabo identifikacijskih tablic.

V poslanski skupini Stranke modernega centra vsebinsko podpiramo pobudo, da se ta materija uredi in uzakoni, vendar je zakonska pot, ki jo predlaga NSi, neustrezna. Izkazalo se je, da predlog vsebinsko posega v vsebine treh drugih zakonov, in sicer: Zakona o pravilih cestnega prometa, Zakona o voznikih in Zakona o motornih vozilih in je zato neprimerno umeščen v obstoječ pravni red. Na to je opozorilo Ministrstvo za infrastrukturo kot tudi Zakonodajno-pravna služba, ki opozarja, da bi sprejetje teh spornih rešitev lahko predstavljalo tveganje za pravilno implementacijo želenih rešitev v praksi.

Poslanec Danilo Anton Ranc je danes v Državnem zboru napovedal hitre in zakonsko ustrezne spremembe: »V poslanski skupini Stranke modernega centra menimo, da je rešitev potrebno poiskati nemudoma in na ta način omogočiti višje standarde varnosti uporabnikom teh vozil, kot tudi posredno vključenih v cestnem prometu. Zato smo pripravili in tudi vložili dva zakona, ki to materijo pravilno umeščajo v obstoječo zakonodajo.«

Igor Zorčič, prvopodpisani poslanec pod noveli zakona o pravilih cestnega prometa ter zakona motornih vozilih je dodal: »Pomembna razlika med predlogom NSi in koalicijskim predlogom je v tem, da NSi ne predlaga obveznega tehničnega pregleda teh vozil. Mi pa smo mnenja, da morajo biti vozila, ki so udeležena v prometu, tudi tehnično ustrezna, torej tehnično pregledana. Žal imamo veliko število nezgod v prometu in mislim, da je pomembno tudi, da lahko identificiramo odgovorno osebo. Pomembno je, da je to vozilo zavarovano, da lahko oškodovanec dobi odškodnino, ne pa da to ostane nekakšno sivo polje, kot doslej.«