Predsednik LO Kočevje Božidar Peteh: Obnova kočevske proge pomeni za vse nas, ki tu živimo, upanje in optimizem

Ministrstvo za infrastrukturo, direkcija za infrastrukturo in lokalne skupnosti in občina Kočevje sta danes podpisala pogodbo o modernizaciji 12,2 km dolgega odseka Kočevske železniške proge od Ribnice do Kočevja v vrednosti nekaj manj ko 15 milijonov evrov. Po 50 letih bo po kočevskih tirih znova vozil vlak. Iz Kočevske so se v Ljubljano pred tem vozili z vlakom vse od 1893 pa do 1968. Minister Gašperšič je uresničil napoved in obljubo, ki jo je dal lani med delovnim obiskom na Kočevskem, da se bo obnova železniške proge nadaljevala v letu 2016, dela se bodo pričela v roku enega meseca, dokončana bodo leta 2018. Podpisa pogodbe se je udeležil tudi predsednik lokalnega odbora SMC Kočevje Božidar Peteh.

Odločitev sedanje vlade, da se železniško progo obnovi v čim krajšem času, je eden ključnih infrastrukturnih projektov za Kočevsko in je najboljši način, kako lahko država vpliva na razvoj posamezne regije, poudarja Peteh. “Podpis pogodbe o dokončni obnovi železniške proge od Ljubljane do Kočevja pomeni za ta predel Slovenije upanje in optimizem. Gospodarstvo bo lahko sedaj poslovalo z nižjimi stroški, interes za nova vlaganja bo večji, izboljšala se bo prometna varnost, manjše bodo obremenitve okolja in prebivalcev ob sedanji cesti, v prestolnico bomo lahko potovali udobneje , varneje in ceneje,” še pravi predsednik lokalnega odbora pravi Božidar Peteh.

V okviru projekta modernizacija Kočevske proge bo obnovljenih dobrih 12 kilometrov železniške proge od Ribnice do Kočevja. Obnovila se bo tudi železniška postaja Kočevje, uredilo postajališče Stara Cerkev, izvedla dela na železniški postaji Ribnica, Ortnek, Dobrepolje, Čušperk in Spodnja Slivnica. Uredili se bodo tudi nivojski prehodi čez železniško progo.

Železniška proga Grosuplje-Kočevje je bila zgrajena leta 1893. Leta 1970 je bil ukinjen potniški promet zaradi velikega upada števila potnikov, in sicer po prenovi ceste Škofljica-Kočevje. Z modernizacijo Kočevske proge se je sicer začelo leta 2008, a je gradnja zaradi pomanjkanja finančnih sredstev leta 2013 povsem obstala.

Ta vlada je po daljšem času uspela zagotoviti več sredstev za prometno infrastrukturo, tako lahko ministrstvo v letošnjem letu nadaljuje z modernizacijo Kočevske proge. Sledila bodo še vsa dela zamenjave in posodobitve signalno varnostnih in telekomunikacijskih naprave, 3. faza, na celotnem odseku železniške proge od Grosuplja do Kočevja. Razpis za ta dela bo objavljen predvidoma prihodnji teden. Po dokončanju vseh del, 2. in 3. faze, bo leta 2018 ponovno vzpostavljen tudi potniški promet.