Nacionalni dan Slovenije na svetovni razstavi Expo 2015 v Milanu: “Zgodba o ljubezni do narave”

Nacionalni dan Slovenije na svetovni razstavi Expo 2015 v petek v Milanu je bil vrhunec predstavitve naše države na tem šestmesečnem globalnem dogodku, posvečenemu hrani in iskanju rešitev, kako zagotoviti kakovostno, predvsem pa dovolj hrane za naš planet. Predsednik vlade dr. Miro Cerar, ki je bil navzoč na celodnevnem programu, je poudaril, da želi Slovenija s prisotnostjo ter ambicioznim in drznim konceptom paviljona predstaviti svojo zgodbo ljubezni do narave in s tem naravne danosti do upoštevanja načel trajnostnega razvoja. Ob tem je premier podpisal Listino iz Milana, manifest, ki združuje vse državljane sveta v boju proti podhranjenosti in v prizadevanjih za zagotavljanje pravice do hrane. Slovenski dan na Expu je kot ambasadorka Slovenije obiskala tudi najboljša slovenska športnica, ena največjih alpskih smučark vseh časov ter dobitnica olimpijskih medalj Tina Maze.

Minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek je na dobro obiskanem slovenskem dnevu poudaril, da je ponosen na predstavitev Slovenije na Expu, saj si Slovenija prizadeva povečati prepoznavnost blagovne znamke I feel Slovenia. Predstavitev države kot zelene, aktivne in zdrave pa je, kot je dejal, »dober odraz in odslikava naše države in hkrati temelj za bodočo rast in razvoj gospodarstva«.

Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo ter javna agencija SPIRIT Slovenija sta v pomoč slovenskim podjetjem ustanovili poseben Poslovni center, ki deluje v paviljonu. Delovanje slovenskega Poslovnega centra je zelo dobro, saj se od začetka svetovne razstave do danes na različne načine v predstavitev Slovenije na Expo vključuje že 619 slovenskih podjetij. Slovenija bo v prihodnje k sodelovanju poskusila pritegniti še več podjetij, je napovedal gospodarski minister, ki je ocenil, da kljub dobremu odzivu del gospodarstva še ni prepoznal priložnosti, ki jo ponuja Expo.

Tudi predsednik vlade je v nagovoru ob večernem sprejemu v slovenskem paviljonu poudaril, da Slovenija gospodarsko okreva in da so obeti dobri. Ob tej priložnosti je v državo povabil tuje vlagatelje, pri čemer je med prednostmi Slovenije izpostavil izvozno usmerjeno gospodarstvo, dobro infrastrukturo, visoko tehnološko raven ter izobraženo delovno silo.

Svetovne razstave v Milanu se od 1. maja do 31. oktobra 2015 udeležuje 144 držav, Slovenija tokrat z lastnim paviljonom in sloganom I feel Slovenia. Green.Active.Healthy. Paviljon je velik 800 m2, celotno slovensko zemljišče pa kar 1.910 m2, ima piramidalno obliko postavljeno na geometrijsko razgibani površini, kar odraža reliefno razgibanost slovenskega ozemlja. Ponazarja prehajanje alpskega hribovja, panonskih ravnic ter sredozemskega gričevja v obdelovalne površine, pod katerimi se skriva izjemen podzemni svet. Zgrajen je pretežno iz naravnih materialov, predvsem iz lesa in stekla, konstrukcijsko zahteven objekt kaže konkurenčnosti slovenskega znanja na področju gradnje z lesom. Slovenija se predstavlja s stalno razstavo preko petih vsebin: soline, čebele, termalne in mineralne vode, pohodništvo in kolesarjenje ter projekt merjenja črnega ogljika. Dogajanje v paviljonu je popestreno z bogatim šestmesečnim programom desetih slovenskih regij.

Nastop na svetovni razstavi je za Slovenijo izjemnega pomena, tudi zaradi bližine dogajanja. Italija je sicer druga najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije; blagovna menjava med državama znaša 6 milijard evrov blagovne menjave in 1,3 milijarde evrov menjave storitev, prva po številu turistov v Sloveniji in tretji največji tuji investitor v Sloveniji .Razstavo je samo v maju obiskalo približno dva milijona ljudi, junija pričakujejo tri milijone, slovenski paviljon pa obišče okoli 4000 obiskovalcev dnevno.

 

Fotogalerija s prireditve