Minister dr. Peter Gašperšič v intervjuju za Delo: Luke Koper ne bi prodali, ampak bi z njo radi sodelovali

“Prioritetna želja vlade je, da z Luko Koper najdemo optimalno rešitev za gradnjo drugega tira Koper-Divača, ki bi se navezovala na vlaganja v transport in logistiko,” je v pogovoru za Delo dejal minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič. Očitke o pritiskih na nadzorni svet Luke Koper in vpletanju v kadrovanje je zanikal: “Več kot očitno se pritiski in politizacija izvajajo v obratni smeri.”

Spomnil je, da je vlada za gradnjo drugega tira Koper-Divača nedavno ustanovila projektno podjetje 2TDK, “a resnega modeliranja in pokrivanja prihodkov brez nove ocenjene vrednosti projekta drugega tira, ni mogoče začeti”. Revizijo vrednosti projekta bo izvedla italijanska družba Geodata Engineering, nato “bo jasno, koliko prilivov je treba zagotavljati, in od tega so odvisne rešitve”.

Želja vlade je, da se gradnja drugega tira poveže s pospešenim razvojem logistike, ki bi ustvarjala prihodke in sama povrnila investicijo: “Koncesija za tretji pomol je le eden od možnih načinov. Bolje bi bilo, da se na ustrezen način Luka Koper z vso svojo dejavnostjo vključi v to konstrukcijo.” Dr. Gašperšič meni, da koncesija verjetno ni najbolj optimalna rešitev, saj bi se na majhnem prostoru ustvarjala konkurenca: “Ta je praviloma dobra, včasih pa bi zaradi premajhnega obsega lahko bila tudi neuspešna.”

Rešitev s koncesijo je bila tako nakazana kot alternativna možnost, prioritetna želja vlade pa je po ministrovih zagotovilih ves čas, da skupaj z Luko Koper najde optimalno rešitev. Glede načrtov za uvedbo pristaniške uprave v Kopru je pripomnil, da sedanji model Luke Koper izkazuje rezultate, zato vlada “a priori” nima načrtov za njegovo spremembo. “Želimo čim prej najti rešitev za izvedbo drugega tira in pri tem potrebujemo sodelovanje z Luko Koper, kot trenutno je. Ni časa za spremembe modela upravljanja pristaniške infrastrukture,” je zagotovil.

“Zagotoviti moramo model, ki bo čim manj bremenil davkoplačevalce,” je bil odločen in pripomnil, da morda velik prispevek tujih vlagateljev – na Obali se pogosto izpostavlja strah pred prodajo pristanišča tujcem – niti ne bo potreben.

Glede sodelovanja z Luko Koper je dejal, da je Luka do zdaj nasprotovala bolj ali manj vsem rešitvam vlade in zagovarjala, da naj tir zgradi država izključno z davkoplačevalskimi sredstvi, kar pa po njegovem prepričanju ni mogoče brez nezanemarljive škode na drugih področjih. “Slišal sem, da prva nadzornica (Alenka Žnidaršič Kranjc) pojasnjuje, da ima Luka rešitev. Začuden sem, ker do vlade te niso prišle,” je še navedel.