Glas ZA drugi tir je glas ZA razvoj Slovenije

Po več kot dveh desetletjih prizadevanj vseh dosedanjih vlad je vlada dr. Mira Cerarja izgradnjo drugega tira končno in dokončno premaknila z mrtve točke. Premier je ob pričetku referendumske kampanje poudaril, da gre za sodoben, zmogljiv in okoljsko sprejemljiv projekt, ki omogoča razvoj logistike v Sloveniji, razvoj gospodarstva, razvoj Obale in Luke Koper. Projekt bo dolgoročno v Sloveniji ustvaril preko 9000 novih delovnih mest.
V današnji izjavi ob uradnem začetku referendumske kampanje premier poudarja: »Glas za drugi tir je glas za moderno in razvojno naravnano Slovenijo, ki povezuje in združuje Slovenke in Slovence.«
Drugi tir bo med drugim preprečil, da ostanemo težko prehodno vozlišče v središču Evropi in se še naprej dušimo v kolonah težkih tovornjakov, ki po naših avtocestah ubirajo najbližjo pot do morja in pristanišč.

Drugi tir je eden od najpomembnejših geostrateških projektov v zgodovini Slovenije, predvsem pa nas ohranja in utrjuje na evropskem in svetovnem logističnem zemljevidu kot ključno transportno povezavo med Luko Koper ter državami srednje, vzhodne in deloma severne Evrope. Drugi tir je projektiran po najsodobnejših evropskih tehničnih standardih za jedrna železniška omrežja, pretok prometa pa se bo z zdajšnjih 85 povečal na 231 vlakov na dan.

Ta vlada je pridobila gradbeno dovoljenje, ustanovili smo podjetje 2TDK, gradnja izvlečnega tira je v teku, povezali smo se z zalednimi državami ter s Španijo in pridobili podporo Evropske investicijske banke (EIB) ter Evropske komisije.

Trasa, katere prve različice so bile izdelane že leta 1996, je bila izbrana na podlagi strokovnih presoj in je dolgoročno najcenejša in okoljsko najbolj sprejemljiva, dolga je 27,1 kilometra, od tega pa kar 20,5 kilometrov poteka skozi 8 predorov, 1,1 km pa čez dva viadukta.
Glede na to, da so največji stroške izgradnje predori, je vrednost investicije še vedno ocenjena pod manj kot milijardo evrov, kilometer cevi pa bo stal 27 milijonov evrov, kar je veliko cenejše od evropsko primerljivih gradenj železniških predorov.

Vlada projekt vodi transparentno, zakonito in na način, ki omogoča vzdržnost javnih financ. Projekt uživa podporo mednarodnih institucij, ki imajo za projekte, v katerih sodelujejo, zelo visoke kriterije ter po svojih mehanizmih preverjajo vsak centimeter projekta.

Celotno financiranje projekta je zastavljeno tako, da v najmanjši meri bremeni davkoplačevalce. Vlada predlaga jasno in trdno finančno konstrukcijo za projekt, ne predlaga državnega poroštva, pač pa da finančno breme projekta nosijo tisti, ki bodo od projekta imeli največjo korist, ob predpogoju, da drugi tir, Luka Koper in Slovenske železnice ostanejo v slovenski lasti.

Začrtanega načina financiranja ne bomo mogli izvesti, če zakon na referendumu pade, saj bi bilo v tem primeru potrebno izključno proračunsko financiranje, kar pa bi bil prevelik poseg v javne finance za leto 2018 in prihodnja leta.

Pomembno je poudariti, da ne gre za projekt levega ali desnega političnega prostora. Gre za projekt, ki bo ustvaril nova delovna mesta, dvignil konkurenčnost Luke in pozitivno vplival na celotno gospodarstvo. To ne bi smel biti projekt za volilno kampanjo.

Vlada ocenjuje, da je zakonodajni referendum, ki bo izveden v nedeljo, 24. septembra 2017, ustavna pravica. Škoda pa bi bilo, da bi ga izkoristili za politikantstvo, neupravičene in neosnovane očitke in blokado enega najpomembnejših infrastrukturnih projektov Slovenije, ki nas pelje v prihodnost in razvoj.

Premier dr. Cerar:

Če z delom ne bomo nadaljevali in bomo obstali na tej točki, bomo obstali na mestu. Na točki nič za Slovenijo, na točki nič za razvoj. Verjamem v Slovenke in Slovence, da bomo znali v tej referendumski kampanji stopiti skupaj in prepoznati svoje lastne potenciale in vrednost svoje lastne države.

Vir: Vlada RS (http://www.drugitir.si/novice/2017-08-25-Glas-ZA-drugi-tir-je-glas-ZA-razvoj-Slovenije)