Expo Dubaj bo priložnost za poglobitev gospodarskega sodelovanja z Združenimi arabskimi emirati

Države bližnjega vzhoda predstavljajo velik izziv za slovensko gospodarstvo, je na današnji novinarski konferenci izpostavil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. Njegov skorajšnji uradni obisk v Združenih arabskih emiratih predstavlja korak k bolj poglobljenemu sodelovanju Slovenije s pomembnimi trgi držav MEASA, vrh letošnjih aktivnosti v to smer pa predstavlja slovenska udeležba na svetovni razstavi EXPO 2020, ki se bo odvijala med 1. oktobrom letos in 31. marcem 2022 v Dubaju. Gre za največji mednarodni dogodek v tem letu in rekordno izvedbo v zgodovini te prestižne razstave. Slovenija se bo v Dubaju predstavila z lastnim paviljonom, ki bo šest mesecev dom slovenskega gospodarstva in vstopna točka za širitev slovenskega znanja na trge, na katerih živi več kot 3 milijarde ljudi.

Minister Počivalšek je krepitev sodelovanja z državami MEASA izpostavil tudi v luči okrevanja evropskega in z njim slovenskega gospodarstva po pandemiji. »Slovensko gospodarstvo je izrazito izvozne narave in zelo odvisno od razmer na evropskem trgu. Da bi se po padcu zaradi pandemije čim prej ponovno vrnili na nekdanje številke, bo potrebno na eni strani okrepiti vlaganja v razvoj gospodarstva, na drugi pa krepiti položaj na trgih zunaj evropske unije. Trgi v državah Bližnjega vzhoda, južne Azije in Afrike, so spričo velikega potenciala zagotovo naš cilj in prepričan sem, da bodo napori, ki jih že vlagamo v to smer, kmalu obrodili konkretna poslovna sodelovanja.«

Ministrov uradni obisk v Združenih arabskih emiratih bo drugi po letu 2016, ko je v Dubaju med drugim podpisal dogovor o sodelovanju Slovenija na razstavi EXPO 2020. Predvidena so srečanja z ministrom za gospodarstvo ZAE, nj. eksc. Abdullom Bin Touqom Al Marrijem ter z ministrom za industrijo in napredne tehnologije, nj. eksc. dr. Sultanom Ahmedom Al Jaberom. Osrednja tema pogovorov bo okrepitev gospodarskega sodelovanja med Slovenijo in ZAE. To ima po ministrovih besedah velik potencial zlasti na področjih farmacije, naprednih tehnologij in umetne inteligence, pa tudi na zelenih inovacijah in vsebinah, povezanih z lesom.

Posebno mesto v programu njegovega obiska pa bo imel ogled prizorišča svetovne razstave EXPO 2020, ki je v pomembnih segmentih že nared za prve obiskovalce, medtem, ko se dobivajo paviljoni posameznih držav, tudi Slovenije, v tem času končno podobo. Minister Počivalšek se bo srečal tudi s predsednikom mednarodnih udeležencev na EXPO2020 Omarom Shehadehom in izvršno direktorico svetovne razstave Dubaj EXPO2020 go. Reem Ebrahim Al Hashimy.

Dogodek leta, kot nekateri poimenujejo EXPO 2020, se bo odvil v Dubaju, kjer je zraslo povsem novo poslovno središče, na katerem se bo predstavilo več kot 190 držav, uradnih udeleženk razstave. Med tistimi, ki so v Dubaju postavile lastne paviljone, je tudi Slovenija.
Krovni slogan slovenske predstavitve na EXPO 2020 je: »Slovenija. Green and smart experience.«, kar ponazarja našo predanost odgovornemu povezovanju razvoja in skrbi za naravno dediščino. Slovenski paviljon bo prostorsko in vsebinsko del ene od treh krovnih tematik letošnje razstave EXPO 2020, trajnosti, razprostiral se bo na 1.500 m2 veliki parceli znotraj trajnostnega sektorja razstave EXPO 2020. Naš paviljon ima izvrstno lokacijo, saj je umeščen povsem blizu enega od glavnih vhodov na prizorišče, zaradi česar se lahko nadejamo večje pozornosti obiskovalcev razstave.

Generalni komisar Slovenije za Expo Matic Volk, ki je ob nazornem virtualnem sprehodu po slovenskem paviljonu pojasnil njegove zmogljivosti in tehnične posebnosti, je nastop na razstavi označil za »edinstveno priložnost, da svetu pokažemo, kaj znamo in si tako krepimo poslovne poti. Za Slovenijo kot izrazito izvoznico je to posebej pomembna priložnost, prav tako je to priložnost za podjetja, ki želijo svojo prihodnjo rast graditi na trgih zunaj EU, ki predstavljajo morje neizkoriščenih poslovnih priložnosti«.

Slovenski paviljon, čigar ideja je nastala v arhitekturnem studiu Magnet design in je avtorsko delo arhitektov Roberta Kluna in Sandija Pirša, je bila izbran aprila 2019, na natečaju, ki ga je vodilo Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo. Ponazarja lebdečo zeleno oazo na vodni gladini, s čimer sta avtorja zasnove želela izpostaviti slovensko modrost, inovativnost in energijo. Paviljon pa ni prepričal samo organizatorjev slovenske udeležbe na EXPO 2020, deležen je bil tudi pozornosti mednarodne arhitekturne javnosti in med drugim oktobra 2019 prejel posebno omembo v kategoriji razstavnih prostorov na Architecture Masterprize.

Generalni komisar Volk je izpostavil posebnosti paviljona, ki bo izstopal zaradi zelene zunanjosti – velik del njegovega pročelja bo namreč predstavljala unikatna in inovativna ozelenitev, prav tako pa bo paviljon izstopal tudi zaradi svojevrstnega objema vode, ki bo krožila okoli pritličnega atrija in vhoda mostu na paviljonu.

Ves tehnološki potencial paviljona pa bo prišel do izraza v prvem nadstropju, kjer si bodo obiskovalci lahko ogledali 360-stopinjso animacijo o zeleni in pametni deželi v srcu Evrope. Najnovejše video tehnologije bodo – obogatene z avtentičnimi vonji in zvoki iz slovenskih gozdov, travnikov, gora in porečij, obiskovalce ponesle v osrčje naših najlepših kotičkov, na drugi strani pa se bodo obiskovalci skozi izvirne animacije seznanili z bogato dediščino slovenskih inovacij, poslovnih presežkov in izstopajočimi osebnostmi, ki so spreminjali zgodovino človeštva.

Celotno drugo nadstropje paviljona bo namenjeno poslovnim srečanjem. Vrhunsko zasnovani in opremljeni prostori bodo omogočali izvedbo najrazličnejših dogodkov, od sestankov manjšega formata, do večjih družabnih srečanj in konferenc. V tem nadstropju organizatorji nastopa načrtujejo vrsto dogodkov, ki bodo vsebinsko razporejeni skozi 11 krovnih tematik, od trajnosti, do mobilnosti, odkrivanja vesolja, zelenih revolucionarnih inovacij, pa vse do ravnanja z vodnimi viri, kot nesporno slovensko posebnostjo v svetovnem merilu.

Ker pa je Slovenija v letu 2021 nosilka naziva Evropska gastronomska regija, bo ta vsebina vpeta tudi v dogajanje na paviljonu v Dunaju. Paviljon bo imel stalno kuhinjo in želja organizatorjev slovenskega nastopa na razstavi EXPO 2020 je, da bi v njej gostili ambasadorje slovenske vrhunske kulinarike in skozi okuse širili prepoznavnost naše države kot butične, avtentične in miru predane turistične destinacije.

Turistični potencial Slovenija na trgih, od koder bo prišla večina obiskovalcev letošnje razstave EXPO, je velik, saj je Slovenija za države MEASA še neodkriti biser Evrope.
Tudi zato v javni agenciji Spirit, ki je nosilka programske zasnove slovenskega nastopa na tem dogodku, načrtujejo okrepljeno promocijo slovenske turistične ponudbe. Turizem je po besedah v. d. direktorja javne agencije Spirit dr. Tomaža Kostanjevca »eno od področij, na katerem si na razstavi EXPO obetamo največ konkretnih poslovnih dogovorov. Tudi sicer pa je naš cilj, da smo v Dubaju od prvega do zadnjega dne trajanja razstave, partner slovenskim podjetjem in posameznikom, ki želijo biti del gospodarskega in vrednostnega preporoda sveta. Ta tema oziroma ta izziv je v ospredju razmisleka organizatorjev razstave EXPO 2020, ki poudarjajo, da želijo na njem ponuditi konkretne ideje za največje izzive človeštva. Lahko smo ponosni, da je Slovenija del skupine držav, ki bodo del rešitve.«

Dr. Kostanjevec je dosedanje priprave na slovenski nastop na razstavi EXPO 2020 ocenil kot dobre, časovnica aktivnosti v prihodnjih tednih pa bo po njegovih besedah usmerjena predvsem v oblikovanje dogovorov s slovenskimi podjetji za sodelovanje na slovenskem paviljonu ter postavitev zadnjih podrobnosti dogodkov, ki se bodo odvili na njem. Zanimanja za sodelovanje je veliko, kar dokazuje, da se naša podjetja poslovnih priložnosti na trgih Bližnjega vzhoda, južne Azije in Afrike dobro zavedajo.