Državni sekretar Jure Leben: Zakon o drugem tiru je za njegovo izgradnjo ključen

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Jure Leben je na seji Odbora za infrastrukturo, okolje in prostor v državnem zboru uvodoma poudaril, da ni več kančka dvoma, da je drugi tir prioritetni projekt te vlade. Na seji odbora poslanke in poslanke namreč ponovno obravnavajo zakon o drugem tiru, ki so ga že potrdili, a so državni svetniki nanj izglasovali veto. Državni sekretar je izrazil obžalovanje glede veta in spomnil, da se je tudi sam osebno dobil z vsemi deležniki, z Luko Koper, Slovenskimi železnicami, prebivalci Črnega Kala, s civilnimi iniciativami, ob čemer so bile v zakon vključene tudi pripombe KPK in Računskega sodišča. »Če si vsi skupaj iskreno želimo, da zgradimo drugi tir, potem je ta zakon, ki ga danes vnovič obravnavamo, ključen. Naj bom zelo jasen, brez zakona o drugem tiru ne bo drugega tira, za katerega že desetletja v slovenskem prostoru vemo, da ga nujno potrebujemo.«

Državni sekretar je spomnil, da so koalicijski partnerji postali ta vlada, ki je projekt drugi tir premaknila z mrtve točke: »Dobili smo gradbeno dovoljenje, gradimo izvlečni tir, povezali smo se z zalednimi državami, dobili podporo Evropske investicijske banke in z njimi začeli finančni pregled projekta ter Evropske komisije.« Poudaril je, da je zakon ključen tudi zato, ker želimo pred julijem 2017 zagotoviti investitorstvo družbi 2TDK: »Ta poteza je bistvena, ker se Slovenija ne more sama učinkovito prijaviti na evropski razpis CEF. Po številnih razpravah, smo samo še bolj prepričani, da država sama ne more in ne sme financirati tega projekta. Financiranje izključno iz proračuna Slovenije bo obremenilo davkoplačevalce.« Poslanke in poslance je pozval, da namenijo podporo zakonu ter s tem omogočijo nadaljnjo pot projekta in pridobitev evropskih sredstev.

Pojasnil je, da zakon predlaga, da finančno breme in odgovornost za projekt ni porazdeljena samo na Slovenijo in evropska sredstva, ampak da je cilj, da pridobimo tudi finančni vložek zalednih držav in evropsko posojilo: »Tak način financiranja loči projekt drugega tira od ostalih velikih infrastrukturnih slovenskih projektov, ki so se gradili na pamet z državnim poroštvom. Ministrstvo ne predlaga državnega poroštva. Našo vizijo finančne konstrukcije smo predstavili tudi Evropski investicijski banki, Evropski komisiji, Jaspers in od vseh smo dobili odgovor, da gremo v pravo smer.« Državni sekretar je poudaril, da je drugi tir projekt Slovenije in celotne regije, zato sodelujemo z Madžarsko, Poljsko, Slovaško in Češko in vnovič zatrdil, da holdinga z Madžarsko ni na mizi: »Z Madžari sodelujemo pod jasnim predpogojem, da infrastruktura in Luka Koper ostaneta slovenski.«

Državni sekretar je v uvodnem nagovoru zaključil, da je projekt drugi tir ključnega pomena za Luko Koper in njeno konkurenčnost, saj se tudi količine pretovora v Luki Koper v zadnjih letih povečujejo, kar kaže na to, da naše edino slovensko pristanišče pridobiva močno pozicijo pred ostalimi pristanišči na severu Jadrana. »Slovenija mora izkoristiti svojo geostrateško lego in nadaljevati z modernizacijo železnice in druge infrastrukture. Veliko smo dosegli zgolj v teh dveh letih. Naša želja, da pričnemo z gradnjo drugega tira, pa je ogromna.«

Zahtevo državnih svetnikov za ponovno odločanje o zakonu je na včerajšnji seji obravnavala tudi vlada in zavrnila njihove očitke. Med drugim so izpostavili, da zakon ureja najpomembnejša vprašanja v zvezi s financiranjem in izvedbo investicije drugega tira.