»25ke« kljub vetu ponovno uspešno čez prvo parlamentarno preizkušnjo

Odbor za infrastrukturo, okolje in prostor je danes vnovič obravnaval in tudi podprl noveli zakona o motornih vozilih ter zakona o pravilih v cestnem prometu. Noveli zakona, ki ju je državni zbor sprejel na septembrski seji, sta znova v poslanskih klopeh zaradi veta državnega sveta.

Zakona je predlagala skupina poslancev iz poslanskih skupin SMC, SD in Desus, s prvopodpisanim Igorjem Zorčičem. Zakona uvajata registracijo t.i. »25tk« oz. mopedov z dovoljeno konstrukcijsko hitrostjo do 25km/h. Registracija obsega tehnični pregled vozila in njegovo zavarovanje. Zakon predvidena tudi obvezno uporabo (lahko tudi kolesarskih) čelad za mladoletne voznike.

Temeljni cilj sprememb obeh zakonov je povečanje prometne varnosti tako uporabnikov takšnih vozil, kot tudi vseh drugih udeležencev v prometu. Policija, Agencija za varnost prometa ter druge strokovne organizacije in civilno družbene organizacije, so v preteklosti opozarjale na številne kršitve, povezane s temi vozili. Te kršitve se nanašajo na prekoračitve hitrosti, vožnjo s tehnično neustreznimi vozili, hude telesne poškodbe udeležencev v nesrečah.

Posebno poglavje predstavlja povračilo škode, ki jih takšna vozila povzročajo drugim udeležencem v prometu, saj »25ke« sedaj niso zavarovane. Policija opozarja tudi na težavnost ugotavljanja identitete kršiteljev prometnih predpisov, saj so vozila neregistrirana, posledično je težavno iskanje lastnikov vozil.

Igor Zorčič je danes v imenu predlagateljev zakonov dejal: “Z registracijo se vozilo tehnično pregleda in zavaruje. To je v korist vseh v prometu, lastniku pa je omogočena pravna varnost. Do 1.5.2017, ko predvidoma stopita v veljavo, se lahko zakona še spremenita glede pogostosti tehničnih pregledov, zato naj to ne bo ovira za morebitno podporo zakonu. Če želimo izboljšati varnost in zmanjšati poškodbe glave, je nošenje čelade za mladoletnike na kolesu eden izmed prvih korakov.”

Minister dr. Peter Gašperšič je podprl predlagatelje zakona: »Upam, da bosta oba zakona sprejeta, saj predstavljata pomemben korak k večji prometni varnosti za najranljivejše. Na ministrstvu smo pripravljeni narediti določene prilagoditve oz. izjemo glede pogostosti tehničnih pregledov in stroškov za »25ke«.

Poslanke in poslanci bodo o obeh zakonih dokončno odločali na plenarnem zasedanju prihodnji teden. Za sprejem zakona je zaradi veta Državnega sveta, potrebna absolutna večina, torej podpora vsaj 46 poslancev državnega zbora.